"But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not." (Al-Baqarah 2:216)

V.V.I.P

Translate

Tuesday, July 23, 2013

# Maafkan aku

Hari ke-14 Ramadhan.

Puasa-nya aku hari ini dah tak sama macam dulu-dulu.  Tahun lepas penat macam mana sekalipun mesti singgah Bazar Ramadhan di Stadium Sultan Muhammad Ke IV tapi tahun ni teringin nak pergi tapi x larat. Balik rumah mesti tertido..agaknya faktor umur... umur dah meningkat maksudnya stamina dah xtak kuat lagi.

Tahun-tahun lepas tak pernah tak order kuih tat nenas..sebelum puasa lagi dah order.  Nak makan masa sahur dan berbuka.  Terlampau suka sangat.  Tapi tahun ni langsung tak terliur.  Hari-hari aku beli rojak buah jer ler.

Angin nak beraya pun tak ada.  Cadangnya tak mau amek cuti...tak ada apa yang menarik pun.  

Mana semangat nih??? Kan ini hari kemerdekaan umat Islam?

Maafkan aku.

Thursday, June 6, 2013

# Hari yang sulit

For now, I'm facing these days very depressed. This and that, right and left. Everything seemed puzzling. Sometimes feel like want to cry, cry and do anything as long as all this terrible feeling lost.


rabbi yassir walaa tu'assir
rabbi tammim bilkhair

Tuhanku, permudahkanlah dan jangan dipersulit.  
Tuhanku tamatkanlah dengan sebaik-baik kesudahan.


#senyum.



Wednesday, May 29, 2013

# Lima





5 hari masing-masing busy.  Tak pernah tak jumpa lebih dari 2 hari.  Kali ini 5 hari.  Lama, sungguh lama.  So, semalam makan special sket...kambing grill kat AR-USTAK tapi lucunya lepas makan aku rasa 1001 macam.  Muka dah naik biru nak muntah.  Aku benar-benar muntah.

Hampeh!




Thursday, May 16, 2013

# Kadang-kadang, jarang-jarang

Kadang-kadang member ajak gi Thailand.
Kadang-kadang ikut pengkalan haram.  Bayar tambang bot sehengget.
Kadang-kadang beli banyak-banyak.
Kadang-kadang cuma nak jalan-jalan.

Jarang-jarang member ajak pegi ngan kereta.
Jarang-jarang masuk ikut Imigresen (macham yg dlm gambo)
Jarang-jarang aku pegi tanpa membeli
Jarang-jarang jugak tak habis sampai RM200 (itupun dah senget bahu)

Penulis di hadapan Pos Imigresen Sungai Golok, Thailand.



Tuesday, May 7, 2013

# The election


Biar siapa pun yang menang atau pun kalah,

semoga mereka melaksanakan tanggungjawab mereka dengan penuh amanah.  Penat seh bertugas sebagai tukang calit dakwat kat jari-jemari pengundi...esoknya aku cuti dan TIDO!

Best.







Thursday, May 2, 2013

# Selamat Hari Buruh

Sepatutnya post semalam, tapi busy.

Petang semalam pergi berchenta kat Tok Bali.  Sini glam ngan ikan bakar...tapi aku pegi borak2 kosong sambil makan cokodok je.

Ni ada beberapa pic yang aku snap lewat petang semalam.





Monday, April 15, 2013

# Selamat Pengantin Baru Bibi!



Kota Bharu-Putrajaya-Johor-Melaka-Putrajaya-Kota Bharu

Perhhh penat but happy giler.  Selamat pengantin baru buat ex-roomate, Bibi... semoga berbahagia hingga ke Jannah.


Thursday, February 14, 2013

50 Perkara Dari Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary


- hadiah istimewa saya untuk orang melayu muslim...

1. Ada sebab kenapa saya bekerja seperti tiada hari esok. Agenda sosial dan kerja-kerja kemasyarkatan itulah antara sebabnya. Saya mahu meninggalkan warisan untuk anak bangsa yang kekal berpanjangan

2. (berkenaan know who) Bangsa lain tak mengapa tapi orang Melayu kena berdamping dengan orang politik sedikit-sedikit. Tapi masalahnya kita tidak mahu melalui kesusahan; banyak yang mahu senang dengan mendampingi orang politik semata-mata.

3. Tiada apa-apa rahsia. Saya ini hamba Allah biasa, budak dangau macam saudara semua juga. Tuhan jadikan manusia ini sama sahaja. Proses kematangan saya yang membezakannya. Saya percaya sesiapa pun boleh menjadi apa sahaja asalkan mereka berusaha dengan tekun. Tetapi tentulah ia memakan masa. Tiada jalan singkat.

4. Saya mengenali kekuatan dan kelemahan saya. Apa yang tidak mampu buat saya akan minta orang lain tengok-tengokkan. Saya melalui jalan yang susah tapi itulah jalan yang kekal.

5. Kita perlu menggunakan kepakaran mereka (bangsa Cina) kerana mereka jauh lebih maju dan mahir daripada kita. Apa yang kita kurang faham kita berkongsi dengan tujuan untuk belajar dengan mereka. Apabila sudah faham baru kita boleh menjaga kepentingan kita.

6. Saya sedih melihat sistem sekolah pondok di Kedah. Saya ada cita-cita mahu memodenkan sekolah pondok. Kita kena maju.

7. Saya terlibat dalam perniagaan ini kerana saya tiada pilihan lain.

8. Untuk memajukan perniagaan, memang kena banyak sabar dan kuat berusaha.

9. Tidak ada jalan singkat. Saya belajar tentang perniagaan ini sejak kecil lagi dan saya juga biasa kena tipu.

10. Saya pun suka kemewahan. Saya pun suka tengok dunia, ke Tokyo , New York dan London . Saya pun suka pakai baju elok. Tapi kita hendak bermewah setakat mana, hendak pakai baju banyak mana, hendak tidur dalam berapa rumah satu malam, hendak makan pun sampai larat mana ?

11. Dalam hidup ini kita sebenarnya tidak ada status; ada masa di atas, ada masa di bawah.

12. Ketika Allah memberika kemewahan, kita kena turun ke bawah, tengok mana-mana yang boleh dibantu. Allah beri rezeki melalui kita untuk kita tolong orang lain. Rezeki itu bila-bila masa dia boleh ambil balik. Jika ada orang korporat Melayu yang tidak mahu turun ke bawah mungkin kerana bayangan duit itu lebih kuat daripada yang lain.

13. Korporat Cina turun ke bawah membantu. Orang Cina ada pelbagai persatuan. Kita tidak ada; kalau ada pun berpecah. Orang Melayu kita tidak mahu bekerjasama kerana perasaan dengki menguasai diri. Sudahlah tak mahu berusaha, apabila orang lain berusaha mereka marah

14. Rezeki yang ada itu sebenarnya untuk orang lain. Memang dari segi hukum pun begitu. Kita kena keluar zakat dan fitrah. Tetapi zakat fitrah banyak mana sangat. Islam agama yang adil; ia minta sedikit saja. Oleh itu, kalau ada duit yang lebih ia seharusnya dibelanjakan dengan baik.

15. Saya tak kisah kalau saya tak buat semua ini. Saya boleh tak buat apa-apa dan balik ke Alor Star. Tetapi saya rasa hidup ini sia-sia. Orang Kedah kata kalau mati nanti mata tidak tutup rapat kerana tanggungjawab depan mata kita tidak buat. Orang lain ambil kekayaan kita, ambil hak kita dan pergunakan kita, kita masih tidak buat apa-apa !

16. Saya ada emotional attachment kepada agama, bangsa dan ummah. Saya bukan individualistik. Diri saya tidak penting. Pangkat dan gelaran ini kepada saya tidak mustahak .

17. Saya sedih media tonjolkan saya begini. Saya malu kerana orang Cina kaya beratus-ratus kali ganda daripada saya. Tapi saya tahu orang Melayu kalau hendak berjaya kena kerja kuat tidak kira siang malam. Kita ada kekuatan yang tuhan beri melebihi daripada bangsa lain. Tetapi untuk maju kita perlu berusaha.

18. Saya asal daripada tidak ada apa-apa. Apa yang saya tidak tahu saya belajar, minta tolong daripada orang. Saya tidak malu. Saya bukannya mencuri. Saya usaha sendiri. Sikap pemalas dan pemalu ini yang orang Melayu kena atasi. Kita kena berani kerana benar. Apabila kita dapat keuntungan dan rezeki lebih, bolehlah kita menolong orang.

19. Kaya itu bukanlah kepada diri sendiri. Kaya itu adalah kepada kumpulan perniagaan ini, kepada bangsa dan kepada orang ramai. Saya hanya memegangnya untuk sementara sahaja.

20. Saya tiada keinginan untuk menyimpan kekayaan ini untuk anak dan isteri. Duit ini tidak akan kekal. Saya percaya hanya perkara yang baik yang kita lakukakan akan kekal. Bukan duit yang akan melindungi saya nanti tapi apa yang saya lakukan sekarang.

21. Saya perlu terus mencari peluang dan perniagaan lain supaya kita terus dapat bantu orang lain mengembangkan diri masing-masing. Saya bukan buat semua ini untuk diri saya semata-mata.

22. Ada juga yang saya usaha tapi tak dapat dan orang tak tahu. Apa yang saya dapat itu yang jadi masalah kononnya Syed Mokhtar sapu semua. Bangsa lain memegang pelbagai kepentingan dalam ekonomi, siapa pun tak kata apa. Ini masalah orang Melayu. Di kampung orang Melayu berpecah kerana politik, di bandar berpecah kerana ini (wang).

23. Saya percaya kalau rezeki itu Allah beri kepada saya ia bukan untuk saya tetapi untuk orang ramai juga. Orang tidak tahu banyak syarikat yang saya ada ini gagal dan tidak maju kepada saya tetapi orang tidak tahu.

24. Banyak orang percaya bahawa dia mesti ada RM10 juta atau RM20 juta dalam tangan baru hidup boleh selamat. Ini yang menyebabkan mereka hanyut daripada menolong orang lain. Mereka lebih takutkan diri sendiri. Mereka lupa bahawa kekayaan tidak boleh membantu selama-lamanya.

25. Orang kata saya takda duit tapi banyak hutang. Orang berniaga mana yang tak berhutang. Tapi mesti tahu bagaimana hendak meminjam dan membayarnya semula. Ada cara boleh kita buat. Tapi sebelum berhutang RM100 juta mesti sudah fikir bagaimana hendak membayarnya balik. Mesti ada tanggungjawab. Banyak orang mahu senang tapi tidak ramai yang mahu bertanggungjawab.

26. (perasaan setiap kali mendapat rezeki) . Saya ini kata orang Kedah, lebai kodok bukan lebai pondok. Tapi saya tahu hal-hal asas. Kalau mahu saya minta terus dari tuhan. Tuhan beri manusia akal dan fikiran. Kalau hendak pakai baju dan seluar biarlah padan dengan badan.

27. Kesenangan yang saya perolehi ini datang dengan tanggungjawab (bila pinjam bayar balik dan buat amal jariah). Kalau hendak dibandingkan dengan bangsa lain, perniagaan saya ini tidak ada apa. Tetapi walaupun sedikit tetapi yang sedikit itu ada berkatnya.

28. Saya suka kalau nikmat sedikit yang saya dapat itu orang lain boleh berkongsi sama.

29. Saya kadang-kadang kecewa dan sedih melihat anak orang alim yang sesetengahnya lupa diri setelah mendapat kekayaan. Saya pun sama seperti orang lain suka hendak ke luar negara tetapi kita tidak boleh lupa kubur kita dan asal usul kita. Di kampung kita mungkin ada jiran-jiran yang perlukan bantuan .

30. ……kalau tidak mungkin saya sudah ke Haatyai dan jadi nakal. Saya manusia yang banyak buat kesilapan. Tetapi saya insaf, beristighfar dan jalan lagi. Sejak awal saya ada kesedaran mahu mengekalkan hak kita sebagai orang Melayu.

31. Saya kata kepada diri sendiri kalau kerana itu saya terpaksa bersusah sedikit pun tidak mengapa.

32. Kekayaan ini tuhan beri kepada saya untuk saya menolong orang lain pula. Saya percaya kepada keberkatan rezeki. Hari ini kita tolong orang, esok lusa orang akan tolong kita pula dengan cara yang lain.

33. Kalaupun tidak sanggup tunggu 34 tahun seperti saya berilah sedikit masa untuk faham selok belok perniagaan, Insya Allah boleh maju.

34. Kita jangan cepat putus asa. Putus asa boleh tapi kena cepat-cepat kuatkan semula semangat untuk bangkit balik. Jangan jadikan agama hanya satu tempat untuk kita bergantung apabila kita susah. Tanggungjawab ibadah adalah tugas seharian.

35. Lifestyle ? Saya tidak ada lifestyle yang kena masuk kelab sana dan sini. Tapi tak semestinya saya tidak boleh turun ke kelab. Orang Melayu kalau hendak ke depan mesti ada cara hidup yang fleksibel, boleh naik dan turun.

36. Lifestyle ini sebenarnya satu penyakit. Saya biasa pakai Mercedes tapi sekarang saya pakai Proton Perdana untuk sokong kereta nasional. Kereta itu pun cukup untuk bawa saya ke mana-mana.

37. Tiada sebab kenapa orang Melayu tidak boleh maju. Ini saya berani perang dengan sesiapa pun. Orang Melayu boleh maju . Kalau saudara jadi wartawan saudara kena tanam semangat suatu hari nanti mahu ambil alih akhbar ini. Tidak ada sebab kenapa ia tidak boleh berlaku.

38. Kejayaan dan kelemahan orang Melayu bukan disebabkan oleh bangsa kita dan agama kita. Ia berkait dengan sikap dan cara kita berfikir. Gigih, tekun dan tidak mudah putus asa merupakan kunci kejayaan kita. Tapi perkara ini kurang wujud dalam cara orang Melayu berfikir.

39. Tuhan memberi peluang kepada siapa saja yang bekerja kuat. Apa yang ada pada saya ini hanya usaha. Kalau anak dangau macam saya boleh, tidak ada sebab orang lain terutama mereka yang dari pekan tidak boleh.

40. Kita tidak usahlah selalu mengulang-ulang perkara yang boleh memberikan kesan psikologi negatif kepada orang Melayu (kereta dan rumah besar). Kita kena kurangkan bercakap tentang kereta besar dan rumah besar . Sesiapa pun mahu pakai kereta mewah tapi bukan itu matlamatnya.

41. Orang Melayu sebenarnya kena membantu diri sendiri, kena bekerja keras dan fokus.

42. Sikap merendah diri perlu sentiasa ada dalam diri seseorang walau setinggi mana pun kejayaan dicapai.

43. Apa yang saya buat ini (kerja-kerja sosial) semuanya bermula daripada didikan orang tua saya sendiri.

44. Saya sendiri berhutang sambil berniaga dan buat sumbangan amal jariah. Saya tak mahu tunggu hutang habis baru hendak buat semua ini. Saya takut kalau hutang habis saya pun mati dan apa pun tak sempat saya buat.

45. Saya biasa saja. Hidup saya tidak berubah, dari dulu beginilah. Saya terima apa saja nikmat yang diberikan oleh Allah. Tidak ada segelas air, ada setengah gelas pun saya bersyukur.

46. Kalau kerana sedikit bantuan itu mereka lulus peperiksaan dan hidup mereka menjadi lebih baik, saya sudah gembira. Saya tidak boleh buat banyak. Alhamdulillah, lebih baik buat sedikit daripada tidak buat langsung.

47. Saya tiada minat untuk beli kapal layar atau kapal terbang. Saya fikir kalau saya beli sesuatu biarlah orang ramai boleh pakai. Saya suka kalau saya beli sesuatu yang mahal, biarlah orang ramai boleh pakai.

48. Saya gembira dapat membantu. Saya mahu orang lain merasai (kesenangan) apa yang saya pernah rasa. Saya tahu bagaimana perasaanya. Saya kata kepada diri saya, apa yang saya dapat saya mesti beri orang lain merasainya sama. Jangan beri kurang, lebih tak mengapa. Itu yang membuat hati saya seronok.

49. Saya rasa saya ingin menyumbang lebih daripada ini. Saya kata kepada kawan-kawan ini baru warm-up saja; kita belum berjalan lagi.

50. Saya rasa kita terlalu banyak ketinggalan.






 

Sunday, January 20, 2013

# Suara


hai, apa khabar sahabat semua?








.....suara setelah sekian lama menyepikan diri.  Aku sibuk!








Wednesday, August 29, 2012

JJCM : Captain T Restaurant

Hari Jumaat lepas kuar makan ngan kawan-kawan zaman sekolah menengah.  Kawan-kawan sejak Tingkatan 1, tak ramai pun semuanya 7 orang jer, tak seramai majlis re-union yang aku anjurkan pada malam raya lepas (gambar akan diupload kemudian).

Lokasi pilihan kali ini adalah di Captain T Restaurant.  Sebuah restoran dalam kapal yang terletak di tepi sungai bersebelah dengan pasaraya Tesco.

Pandangan dari luar



Sahabat yang paling nakal zaman sekolah, sekarang dah bergelar guru pun




Bab dekorasi memang hebat, tapi bab masakan sangat failed.  Kat sini boleh order lauk berasingan yang berharga mengikut size sama ada S, M atau L... tapi size S pun dah boleh makan untuk 4 orang, harganya RM30.  Malam tu sebab kami berkumpul pun hampir jam 10 malam, so kami order masakan bergoreng.

nasi goreng, mee goreng, kue tiau goreng, semuanya berharga RM10 sepinggan

jus buah RM8
minuman panas RM4.50
air milo ais RM5.50

Tapi bagi aku masakan dia failed sebab tak ada rasa, dan lauknya hanyalah seekor udang.  Dalam nasi/kuetiau goreng tu cuma ada fishball yang dikerat dan juga telur hancur.

Memang sangat hampeh kan?


Sunday, August 19, 2012

My homemade roti jala


I made my own roti jala.  My first time.  Lucky, it's good!







Sunday, August 12, 2012

JJCM : Restoran Four Season

Tarikh  :  11 August 2012
Tempat : Restoran Four Season, Jalan Sri Cemerlang, Kota Bharu (berhampiran pusat Celcom)
Harga  :  depends berapa jenis lauk yang kita ambil, kire pakej la.  Semalam aku amek 5 jenis lauk, harganya RM90, diberikan pilihan sama ada air bandung, jagung atau soya, dan juga sepinggan kuih-muih.


Sotong celup tepung
Masak nyonya

Udang mentega
Shark fin soup

Bagi aku, amat menyelerakan.  Pengunjung sentiasa penuh.  So, saper yang berhajat nak pergi eloklah booking dulu 

(^_^)

 



JJCM : Hotel Ridel. Kota Bharu

Date : 9 August 2012
Place : Hotel Ridel, Kota Bharu
Price : RM35 per person (buffet), if more than 10 persons, can get free for 1 person.


Penulis bersama rakan-rakan sekuliah
 

Ada yang berchenta lak kat sini :)
 



Overall, aku bagi 1 bintang jer la..sebab hari tu makan kat Hotel Riverview RM74 nett per person tapi mewah dengan makanan dan sangat-sangat sedap tapi kat Hotel Ridel ni dengan separuh dari bayaran tu apa pun tak sedap.. walaupun mereka offer daging kambing bakar, tapi daging yang dihidangkan sangat liat dan keras.  Kuih muih pun tak banyak, dan paling melucukan rojak buah hanyalah buah-buah jeruk dari Thailand.  betul-betul tak puas hati.





Monday, August 6, 2012

JJCM : Meggi Ketam, Relax Cafe, Pasir Pekan

Relax Cafe
 
Semalam x ada ketam besar...huhu
Peralatan untuk makan ketam...nyum nyum

Lokasi  :  Relax Cafe
Alamat  :  Kutan, Pasir Mas (actually masih di area Pasir Pekan)
Tunjuk arah   :  Dari Jambatan Sultan Yahya Petra (jambatan yang depan Tesco tu), jalan terus  kemudian bila sampai di roundabout, ambil sebelah kiri, jalan ke Pasir Mas.  Nanti akan jumpa Perodua sebelah kanan (dah boleh perlahankan kenderaan anda).  Perhatikan sebelah kanan kedai yang nampak kemerah-merahan, di sebelahnya ada madrasah.
Menu utama  :  Meggi Ketam
Harga   :   RM5 per gram (boleh request nak makan yang harga berapa)

Semalam, selepas selesai berbuka puasa dan solat maghrib di rumah, dalam jam 8.30 malam, aku dan my BFF, Ida keluar makan lagi.  Kali ini lokasi kami adalah ke Kutan sebab Ida tak pernah makan meggi ketam.  Aku dah 3-4 kali rasa meggi ketam kat sini.

Semasa pesanan diambil, pelayan memang akan tanya kita nak makan ketam yang harga berapa.  So, aku mintak yang harga RM25 sepinggan sebab biasanya ketam dah cukup besar untuk harga tu tapi malangnya semalam bekalan ketam mereka dalam harga belasan ringgit sahaja, saiznya sedang-sedanglah tapi ok kot sebab perut aku masih kenyang sebab dah baham nasi beriani semasa berbuka. Ketam yang digunakan adalah ketam nipah, lebih banyak isi dan lebih lazat.

Sementara menunggu pesanan tiba, tauke kedai tu datang berbual dengan kami.  Dulu, masa aku datang pun dia layan jugak.  Biasanya dia bagi tunjuk ajar macammana nak guna peralatan tu.

Selain meggi ketam, kedai ni macam kedai lain jugak ada masakan panas.  Kedai ni tak besar tapi cukup cantik dan romantik dengan warna merahnya tu.  Kedai ni gred A tau...kebersihannya amat dijaga rapi. Semasa berbual dengan tauke dia, aku ada bertanya tentang hari raya nanti.  Katanya kedai akan dibuka pada hari raya ketiga.

My BFF, Ida sangat puas hati.  Balik dengan perut yang kenyang.  Kemudian, kami singgah di Pasar Borong Wakaf Che Yeh.  Walaupun pasar borong ni taklah jauh dari rumah aku, tapi aku jarang pergi sebab susah nak parking.  Kat sini ada jual makanan, buah, sayuran, pakaian siap, kain pasang, batik, tudung dan macam-macam lagi.  Ianya dibuka selepas maghrib sehinggalah awal pagi.



So, kalau datang ke negeri Cik Siti Wan Kembang, bolehlah singgah di 2 tempat yang best ni

 (^_^)





Saturday, August 4, 2012

# Sahabat

Penulis di majlis perkahwinan sahabat ketika di universiti dulu


Sahabat itu ada 3:

1) seperti makanan - bermanfaat 

2) seperti ubat - jarang-jarang diperlukan

3) seperti penyakit - yang perlu kita elakkan 



Friday, August 3, 2012

JJCM : Village View, Bangi









Actually ni gambar-gambar lama.  Sajer upload teringin nak buat blog Jalan-jalan Cari Makan.  Manalah tahu ada yang tercari-cari tempat makan.

Dulu, aku ngan bebudak rumah aku suka bebonar pegi makan kat Village View yang terletak di Bangi ni.  Masa tu aku stay kat Putrajaya, jadi memang selalu pegi makan kat Bangi.  Putrajaya cuma ada Taman Warisan jerlah tempat makan yang best.

Banyak perkara yang aku boleh bagi bintang untuk kedai ni, antaranya:

1- Harga
2- Decoration (memang cantik)
3- Parking yang luas
4- Pelbagai jenis makanan (Masakan panas, barat, sate, makanan laut)
5- Tauke kedai ni orang Kelantan, begitu jugak dengan pekerja-pekerjanya.  So, aku punya ramai adik angkat kat sini.  Senang nak adjust2 makanan suh cepat hidang.







JJCM : Buffet Ramadhan di Hotel Grand Riverview, Kota Bharu

Daging kambing masak blackpepper..memang terbaik!

Dessert dia bagi aku failed la...2, 3 jenis jer yg sedap


Nyesal x amek nasi banyak, sedappp!

Makannya 4 orang jer, tp gaya cam 10 orang


 
 
 

Tempat    :   Hotel GrandRiverview, Kota Bharu
Jarakmasa  dari airport   :  Dalam 20 minit
Harga       :   RM74 nett per person

Semalam berbuka kat Hotel GrandRiverview.  Sajer jumpa my buddy, Ida sebab sekarang dia bertugas di UiTM Shah Alam. Naik pangkat kene pindah ler... 

Pilihan makanan memang banyak dari nasi yang bermacam lauk-pauk, kek, kuih muih dari traditional sampai ke moden, ada spagethi jugak, ada mee sup, macam-macam lah.

Selain hotel ni, hotel lain yang aku suka makan sebab sedap adalah Renaisance Hotel dan jugak Hotel Ridel.  Berselera!





 

Thursday, August 2, 2012

Community Service : Kampung Talang, Kadok

12 May 2012

For Personal Development course.  Involved all students from BBA Finance, UiTM Kota Bharu

Di depan dewan Kg Talang

Penulis bergambar di tengah tali air

Para pelajar sibuk mengemas rumah

Penulis sedang mencuba bakat

Cabut rumput yo!


Menyampaikan sedikit sumbangan